onsdag 1 november 2017

Vi ska hämta min lillebror på BB

Peter, jag och mamma på utflykt i skogen
Ett av mitt livs allra första minnen är när vi for till BB för att hämta min lillebror. Jag minns att jag var inlindad i en filt och att vi mötte någon i trappuppgången på Storgatan 45 i Sundsvall. "Vi ska hämta min lillebror nu", sa jag inifrån filten, trygg i pappas famn.
Idag fyller denne lillebror år. Denne fantastiske skribent som är min bror Peter. En av de mest citerade och roligaste ledarskribenterna Sverige. Vass vid skrivmaskinen (och datorn) världens snällaste i verkligheten.
Numera bor han i Offerdal i Jämtland, och han skriver fortfarande, nu som fri skribent.
Grattis på din dag, käre bror.

2 kommentarer:

Enn Kokk sa...

Ber att få instämma i gratulationerna.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack Enn! Hälsar min bror det :)