söndag 5 april 2015

Välkommen, fira påsk med oss, så här gör vi

Assistentens far syns på tavlan under pilen som Romeo tillsammans med Julia, Frida Hallgren, bild Stina Eidem
Assistentens påskpresent, hela världen i sin hand
Med min assistent Milton förbereder jag nu familjens påskmiddag. Oj vilken ordning säger jag bara. Vi har pilar som pekar in vilken väg gästerna ska gå. På pilarna står det välkommen. Sen finns anvisningar om var gästerna ska sitta och dessutom har vi gömt paket till alla deltagare. Assistenten själv vet inte att han ska få leta efter det ägg påskharen gömt här till honom.

Nu ska vi göra placeringskort till alla. Vid varje tallrik ska ligga ett chokladägg i fint papper, han är bekymrad eftersom hans pappa inte vill att han ska ta godis idag.
Det blir svårt. Men vi har döpt om äggen till dessertägg för att vara på den säkra sidan.
Två påskkäringar som vill vara anonyma



6 kommentarer:

maggisvarldgmail.com sa...

Vad underbart med familjemiddag. Det är nog det jag saknat mest i Påsk att vi inte fick till någon middag p g a hopplösa förkylningar…Härligt med en sådan fin assistent! Kan ju bara bli toppen! Glad Påskkram

Anonym sa...

Vad fint! Ser fram emot i kväll! /E

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Assistenten var toppen Margareta, han övergick sen till att bli barchef och där var jag hans assistent. Hedersuppdrag! Hoppas du kryar på dig! Påskkram!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Härlig kväll blev det E1!

Anonym sa...

Hihihi jag skrattar fortfarande åt att du har spridit rykte till Danmark att även vuxna klär ut sig till påskkärringar :)
/E2

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Hi hi E2 - jag är vuxen OCH påskkäring!