fredag 20 mars 2015

Inget tvång på min lust så inget mer blogg100

Jag tänkte följa #blogg100. Det är en kul idé, framför allt får man tips om härliga bloggare. Men jag släpper det. Jag skriver ju ändå mest varenda dag. Men jag vill inte lägga ett tvång på min lust.

Så jag hoppar av och fortsätter med mitt skrivande som jag gjort i flera år.
Just nu är jag intensivt upptagen med att lyssna på kloka vänners kommentarer till ett manus jag bett dem läsa.
Det är inte  korrnivå vi pratar om utan det är viktiga frågor de ställer om struktur, innehåll. De har önskemål om fler kapitel, fördjupade detaljer. Mycket att tänka på och jag ÄR i mitt manus.
I verkligheten är jag lite mer förvirrad än jag brukar kanske, väldigt upptagen av ett manus om en annan tid.

8 kommentarer:

Marina sa...

Jag förstår dig precis. Det är exakt anledningen till att jag aldrig hoppat på "blogg 100" även om jag oftast skriver varje dag, jag vill inte att det ska bli ett tvång.

maggisvarldgmail.com sa...

Klokt beslut Eva! jag skulle bara känna mig stressad av att "tvingas" leverera en text. Lusten måste få styra. Låter spännande med ditt manus…kram!

Karin sa...

Kände lite som du förra Blogg100-gången, men gick i mål i alla fall. Sedan skrev jag ett brev till Fredrik Wass som håller i Blogg100 att det kanske vore bättre att börja tidigare på året; svårt att blogga varje dag när våren och försommaren vill att man ska göra något annat. Dessutom är 100 dagar i mesta laget. Man uppnår den där "komma-igång-och-skriva-varje-dag"-effekten efter en månad eller så. 50 dagar från mitten av januari vore lagom.

Men man ju göra som du i stället: hänga på ett tag och sluta när man vill!

Anna-Karin sa...

Jag skriver i Blogg100 när jag har lust. ;) Det blev inga inlägg alls i helgen. Det roliga med Blogg100 tycker jag är att man hittar så många nya bra bloggare där.

Lycka till med ditt manus!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Marina, du är en av mina flitigaste bloggkompisar, jag tror verkligen inte du behöver en utmaning för att skriva!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Margareta, alltmer känner jag så i livet, bort från tvång om man kan, låt intresse, lust, engagemang styra. Älskar att skriva det jag gör just nu, vi får se om jag blir så klar att jag vill fråga ett förlag!

Andra året i Hjo sa...

Ja, men så är jag också. Inga teman eller annat tvång. Jag skriver om det som faller mig in. Kanske. Nästan. Man får ju hålla sig på mattan, någotsånär.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Hjo-vän! Känner som du. Min blogg är ingen varumärkeslansering eller något sådant, den är bara uttryck för min spontana skrivlust och vilja att meddela mig med världen. Önskar dig en glad dag!