lördag 6 december 2014

Nu stänger vi romanverkstaden för denna gång och ger plats åt julen


Så var det slut på romanverkstaden jag deltagit i. Fantasiska texter har jag fått höra och underbara människor har jag mött under denna intensiva verkstad,  ledd av Ann Ljungberg. Att vi så fort kan komma andra människor nära genom att dela varandras texter, det är fint. Att vi vågar släppa in okända människor i sina innersta tankar, det är också ett litet under.
Sista kvällen satt vi alla tio i Jessicas enkelrum. Delade på en flaska gin och läste våra tyngsta texter, djupt gripande. Samtidigt var skratten många. Så ska det vara.
Att verkstaden stänger betyder inte att vi släpper kontakten med varandra, det känns fint att veta.

Nu är det december och jag längtar efter att "jula". Barnbarnets adventskalender levererades redan innan jag for och han öppnar ett litet paket varje morgon och är så förväntansfull. Jag hann inte adventsfixa så nu är det dags, upp med glitter, lampor och stjärnor som ska leda oss tillbaka till ljuset.

4 kommentarer:

Anna/notonmusic sa...

Vilken perfekt inledning på julen Eva :-)

maggisvarldgmail.com sa...

Vad fint att du far hem med så goda minnen och upplevelser! Ja, nu är det dags att jula och idag var det julmarknad i Gamla Enskede! (även i morgon om du hinner) Vad gör det om det är grått när vi kan tända ljus och tända stjärnor och dricka glögg och öppna adventskalendrar! Barnens förväntan är oemotståndlig!!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Anna, nu är jag hemma, nu ska det julas!!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Margareta, synd att jag missar julmarknaden men vi sitter bara och pratar och pratar Ellen och jag! Kramar!