torsdag 18 oktober 2012

Trivselrynkor utan fettfyllnad

Stort som smått får man delge sina vänner på bloggen. Men visst kan ni glädja er med mig över snabbt förlorade kilon? Nu har jag gått och tränat på itrim i tre veckor och resulhearttaten är så bra. Jag äter en smaldiet som är helt uthärdlig och tränar och promenerar mycket.
Mina Filippa K-jeans som jag köpte som en uppmuntran att gå ner för tre år sedan går äntligen på mig.
Det bästa är att jag känner mig mer som mig själv i den tunnare kroppen. Som så många andra har jag en inre bild av mig själv hur jag ser ut och den inre bilden har allt sämre stämt med verkligheten. Det har gjort mig olycklig. Det handlar så klart inte om att jag vill se ut som när jag var 20 men jag vill banne mig känna mig snabb, rask, rörlig och komma i mina kläder.
Vännen K och jag har enats om att de rynkor som eventuellt blir mer synliga utan fettfyllnad är absoluta trivselrynkor som visar att vi levt ett bra liv.

8 kommentarer:

cruella sa...

Den uthärdliga smaldieten får du gärna berätta lite om:-) Jag förstår precis vad du menar med att känna sig mer som sig själv!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Cruella: Ska gärna berätta mer. Jag tror för min del att bra träning, peppande personal och mat som gör att jag inte är hungrig - det plus snabba resultat - passar mig så bra!

Marina sa...

Dom rynkorna tror jag att man kan stå ut med!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Marina, jag trivs med erfarenheterna som skapat dem så det är helt okej.... till valkar har jag dock inte samma positva inställning :)

Karin sa...

Barnbarnen bryr sig inte om rynkor, men de vill gärna ha smidiga, snabba och spänstiga far/mormödrar. Med en kombination av yoga och jakt på överflödiga kilon blir vi oslagbara "grandmas".

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Karin, pigga och raska som fordom men mindre stressade :)

maggisvarldgmail.com sa...

Gratulerar! Själv misslyckades jag totalt med Itrim, det blev dyra tre gånger! Det berodde nu inte på att det var något fel på det, utan mer på min latmask! Nu försöker jag dock mig på vattengympa och lite gymträning men det är svårt att få i gång en regelbundenhet...man måste ju gå ut!!!


www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Margareta, jag ska väl inte vara övermodig och ropa hej innan jag nått målvikten... Men denna första månad har känts så bra. Viktigt att detta itrim ligger lättillgängligt till, och så viktigt med så glad och peppande personal. Men visst sjutton är frestelserna stora!